بهترین سرور HPE

بهترین سرور HPE

پرفروش ترین و بهترین سرور HPE

بهترین سرور HPE

بر طبق گزارش IDC و نرخ رشد بازار سرور، شرکت اچ پی HP به عنوان سردمدار بازار سرور در صدر این بازار قرار دارد. شرکت Dell نیز در جایگاه دوم و شرکت IBM در جایگاه سوم قرار دارند. از این میان دو شرکت Lenovo و Cisco به عنوان دو تازه وارد دنیای سرور با توجه به رشدی که داشته اند قابل توجه آن ها قابل تامل است. همانطور که در بالا اشاره شد سرورهای اچ پی به عنوان پیشرو در بازار به دلیل تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته ای و ویژگی هایی که در تجهیزاتش استفاده می‌کند همواره جزو سرورهای پرطرفدار بازار بوده.‌ در اینجا می خواهیم بهترین سرور HPE را معرفی کنیم.

این ویژگی ها عبارتند از: ویژگی‌های مدیریتی بسیار، طراحی ارتقاپذیر، تعداد زیاد هسته‌های پردازنده، امکان افزودن هارد، کارایی و امنیت بسیار بالا. در نتیجه این سرور ها ایده‌آل برای حجم‌های کاری شماست و می‌توانید استانداردهای مرکز داده را با آن پیاده‌سازی کنید. این ویژگی‌ها آن را به سرور پرچمدار اچ پی تبدیل می‌کند که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد. در این میان سرورهای سری پرولیانت شرکت اچ پی بیشترین متقاضی را در اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و ژاپن کسب کرده اند. به همین دلیل در اینجا به معرفی بهترین و پر فروش ترین سرور HPE می پردازیم:

معرفی سرور HPE

در حال حاضر بهترین و پر فروش ترین سرور HPE سری پرولیانت DL380 است. سرور DL380، یکی از متنوع‌ترین سرورهای رکمونت روی زمین است. وقتی کسب ‌وکار شما رشد کند، نیاز به تجهیزات بیشتری خواهید داشت. پس انعطاف پذیری بالا و ارتقای آسان این سرور، می‌توانید نیازهای تجاری شما را به راحتی تامین کنید. در نتیجه می توانید با قیمتی مناسب، این سرور را تهیه کنید. ویژگی های جدیدی همچون هارد دیسک و مدیریت از راه دور، در این سرور بسیار قابل توجه است. از دیگر مزیت های این سرور می توان به مصرف انرژی بسیار پایین در آن و تنوع بی نظیر اشاره نمود.

این سرور از دو پردازنده اینتل  Xeon E5 V3/V4 و 24 اسلات رم (3 ترابایت ظرفیت) پشتیبانی می‌کند. مهمترین دلیل پر فروش بودن این محصول انعطاف‌پذیری بالا در پیکربندی آن است. به طوری که می توان پیکربندی مناسبی با یک پردازنده 6 هسته‌ای و 4 گیگابایت رم و یا دو پردازنده 22 هسته‌ای و 1.5 ترابابت رم انجام داد. این انعطاف در پیکربندی باعث شده این محصول در همه ابعاد سازمانی اعم از کوچک، متوسط و بزرگ قابل اجرا باشد. پشتیبانی از نرم‌افزار مدیریتی HPE iLO که قابلیت‌های وسیعی در مدیریت از راه دور سرور را فراهم می‌کند. و امکان بهره‌گیری از کارت‌های شبکه 40 گیگابایتی از دیگر قابلیت‌های سرور DL380 است.

DL 380

تجزیه و تحلیل بهترین سرور HPE

شرکت اچ پی با بررسی بسیار دقیق سرورهای Gen7 و Gen8 سعی کرد تا در سری Gen9 بهترین رویکرد را به مشتریان خود ارائه دهد. در نتیجه سیستمی ارتقاپذیرتر شکل گرفت تا مشتریان تنها برای نیاز فعلی خود هزینه کنند. در کنار آن فضا و امکان ارتقا سرور وجود داشته باشد. از اولین کارهایی که اچ پی برای پیشبرد این هدف  انجام داد، می توان به حذف مدل‌های e و p از خط تولید Gen8 نام برد که باعث ساده تر شدن این خط تولید گردید. DL380 طوری طراحی شده که پیچیدگی و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. به طوری که با استفاده از جدیدترین پردازنده‌های اینتل E5-2600 v4  می‌تواند تا 21 درصد و با پشتیبانی از حافظه‌های 2400 مگاهرتزی HPE DDR4 SmartMemory  با ظرفیت 3 ترابایت، تا 23 درصد باعث افزایش کارایی گردد.

پشتیبانی سرور HPE

پشتیبانی از هاردهای 12 Gb/s SAS، حافظه‌های HPE Persistent Memory که اولین NVDIMM های بهینه شده در دنیا هستند. و کارایی فوق‌العاده و Data Resiliency، باعث می‌شود سرور HPE DL380 G9 برای مرکز داده ها و حجم های کاری تحلیلی مناسب بوده و قادر به انجام گستره وسیعی از محاسبات باشند.

همانطور که در بالا ذکر شد سرور DL380 Gen 9 از 22 هسته پردازنده اینتل از خانواده E5-2600 v4 پشتیبانی می‌کند اما با این حال، انتخاب پردازنده ساده شده است. در نتیجه می‌توان با قیمتی مناسب، سخت‌افزاری مناسب با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. این سرور دارای حافظه پرسرعت DDR4 است و راندمان انرژی و تجهیزات ذخیره‌سازی در آن بهبود یافته است. همچنین نسبت به سرورهای نسل قبل خود فضای بیشتری برای ارتقا و بروز رسانی دارد. این سرور به دو یونیت فضا در رک نیاز دارد و برای گردش هوای مناسب، می‌توان از 6 فن روی این سرور استفاده نمود. دو پورت ویدیو هم در قسمت پشت و جلوی سرور تعبیه شده است.

ویژگی‌های کامل سرور   HPE ProLiant DL380 Gen9

پردازنده

سرور HPE ProLiant DL380 Gen9 از چیپست اینتل سری C610 پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود امکان استفاده از دو پردازنده اینتل زئون سری E5-2600 v3 و E5-2600 v4 فراهم شود که کارایی و بهره وری را بهبود می‌بخشد.

حداکثر تعداد هسته‌هایی که پردازنده‌های سرورهای نسل 9 اچ پی، پشتیبانی می‌کنند 22 هسته هست که در پیکربندی دو پردازنده‌ای 44 هسته فراهم می‌شود و از نظر منطقی، 88 هسته ارائه می‌دهد. حداکثر کش قابل ارائه 55 مگابایت است و حداکثر فرکانس در دسترس نیز 3.5 گیگاهرتز است.

اگر در سرور DL380 Gen 9 از یک جفت پردازنده 14 هسته‌ای از نوع 2.3GHz E5-2695 v3 Xeon استفاده شود، از نظر منطقی، 56 هسته فراهم می‌شود. شرکت Dell این پردازنده را در مدل PowerEdge T360 دارد ولی اچ پی آن را 550 پوند ارزان‌تر از محصول Dell ارائه می‌دهد.

این پردازنده در حالت بیکاری، 90 وات و در حالت پرکاری، 352 وات انرژی مصرف می‌کند. این میزان مصرف در محصول Dell به ترتیب 120 و 390 وات است.

حافظه

مزیت رم ‌های DDR4 که در سرورهای G9 معرفی شده این است که 14 تا 30 درصد سریع تر از مدل قبلی یعنی G8 هستند و 1 درصد کمتر دچار خطا می‌شوند. حجم رم ها 4 برابر و از نظر پاور نیز 37 درصد کاراتر شده‌اند. حداکثر تعداد اسلات‌هایی که HPE DL380 G9 پشتیبانی می‌کند 24 اسلات است. در این سرور دو پردازنده، هر پردازنده از 12 اسلات DIMM و 4 کانال پشتیبانی می‌کند پس در هر کانال سه اسلات قرار می‌گیرد.

وقتی سرورهای نسل 9 اچ پی روانه بازار شد، فرکانس این رم‌ها حداکثر 2133 مگاهرتز بود و هنوز فرکانس 2400 مگاهرتزی آن ساخته نشده بود. قرار بود این RAM ها از ماه آوریل 2016 به بازار عرضه شود که محقق شد. نکته مهم این که رم‌های 2133 و 2400 با هم ترکیب نمی‌شوند. بسته به نوع پردازنده و نوع پیکربندی از رم‌هایی با سرعت 1600، 1866 و 2133 مگاهرتز نیز می‌توان استفاده کرد.

بر روی سرورهای DL380 G9 دو مدل رم می توان قرار داد: LRDIMM که دارای حجم های بالاتری هستند و RDIMM. باید به این نکته توجه کرد نوع رم به مراتب مهم تر از حجم رم است.

در حال حاضر این سرور (HPE DL380 G9) ، 768 گیگابایت حافظه DDR4 را با استفاده از RDIMMهای 32 گیگابیتی پشتیبانی می‌کند. با استفاده از LRDIMMهای 128 گیگابیتی این مقدار به 3 ترابایت می‌رسد. در صورت استفاده از LRDIMM می‌توان حداکثر 3 ترابایت و در صورت نصب RDIMM می‌توان حداکثر 768 گیگابایت حافظه داشت.

امنیت داده

یکی از خصوصیات بهترین سرور HPE برخورداری از امنیت داده است. HPE SmartMemory  با استفاده از سیستم کنترل پیشرفته خطا، از Data Loss و بروز Downtime جلوگیری می‌کند. در زمینه امنیت داده‌های شما خوب است بدانیم که مکانیزم امنیتی در حافظه‌های اچ پی شامل موارد زیر است:

  • Advanced ECC SmartMemory
  • DIMM Address/Parity Protection
  • Memory Online Spare Mode
  • Memory Lock Step Mode

g9

حافظه پایدار یا HPE Persistent Memory

اچ پی در برخی از سرورهای پرولیانت امکان استفاده از تکنولوژی HPE Persistent Memory را قرار داده است. درسرورهای پرولیانت نسل 9 اچ پی، این رم ها تنها بر روی سرور HPE DL380 G9 و HPE DL360 G9 قرار دارد و ویژگی‌های خاصی دارند که در زمره بهترین سرور HPE قرار می گیرد.

بر روی سرور اچ پی DL380 G9 صرفا می‌توان 16 ماژول NVDIMM قرار داد در حالی که روی سرور 24 اسلات رم وجود دارد. 16 ماژول 8 گیگابایتی NVDIMM، در کل ظرفیت 128 گیگابایت را فراهم می‌کند. در سرورهای نسل 10 اچ پی از ماژول‌های 8 و 16 گیگابایتی NVDIMM پشتیبانی می‌شود. لازم به ذکر است NVDIMM فقط با پردازنده‌های نسل 4 یا v4 کار می‌کند. رم‌های NVDIMM با RDIMM  قابل ترکیب است ولی با LRDIMM نمی‌تواند ترکیب شود.

اصلاحات اساسی در هارد

باز طراحی کیس سرور DL380 G9 باعث شده تا این سرور اچ پی انعطاف بیشتری داشته باشد و امکان پیکربندی جدید HPE Universal Media Bay با 8 تا 24 هارد درایو SFF و 4 تا 12 هارد درایو LFF را در کنار NVMe و درایوهای پشتی اضافه فراهم کرده است. در نتیجه امنیت و ارتقا پذیری را پشتیبانی می‌کند.

واضح ترین تغییرات در سرورHPE DL380 Gen  مربوط به پنل جلویی آن است که دارای پیکربندی 8+8+8 است و در صورت نیاز، امکان اضافه کردن 8 هارد دیسک SFF را دارد. کنترلر P440ar تا 26 هارد درایو SFF را پشتیبانی می‌کند.

شاید این سوال پیش بیاید که دو هارد دیگر در کجا قرار می‌گیرد. اچ پی با باز طراحی پاورها، آن ها را 25 درصد کوچک تر کرده و آن ها را در قسمت پشتی کنار هم چیده است در نتیجه می‌توان بالای آن ها دو درایو اضافی Hot Plug  استفاده کرد.

در کنار همه این ها از 12 درایو LFF نیز پشتیبانی می‌شود و اگر نخواهید در قسمت پشتی از رایزر دومی استفاده کنید، می‌توانید یک Cage اضافه کرده و تعداد هارد ها را به 15 عدد برسانید. در پنل این سرور اچ پی، پورت‌های VGA و USB 2 نیز وجود دارد بنابراین می‌توان از دو هارد SFF دیگر نیز بهره گرفت. این سرور اچ پی به طور کل می‌تواند با LFF ها، 180 ترابایت و با SFF ها 397.8 ترابایت فضای ذخیره‌سازی فراهم کند.

کنترلر

در کنار این موارد، وجود کنترلر تعبیه شده  SATA HPE Dynamic Smart Array B140i، نیازهای رسانه‌ای، دیتا و بوت را برطرف می‌کند. باز طراحی کنترلرهای HPE Flexible Smart Array و HPE Smart SAS HBA، انعطاف‌پذیری را در انتخاب کنترلرهایی با سرعت بهینه شده 12 Gb/s فراهم می‌کند که بهترین‌ها را برای محیط کاری شما ارائه می‌دهد. کل سیستم از آرایه هوشمند B140i بهره می‌گیرد که از 10 هارد SATA و RAID 5 پشتیبانی می‌کند. اضافه کردن کنترلر رید P440ar سرعت 12Gbps SASرا به ارمغان می‌آورد در نتیجه اگر به بیش از 8 هارد نیاز باشد، لازم نیست کارت RAID اضافی‌تری نصب شود. دارا بودن Form Factor، به معنی داشتن اسلات PCIe  است. کش 2GB FBWC  در آن  آپشنال است و محتوای آن به وسیله باتری جدید و پربازده 96 واتی Li-Ion محافظت می‌شود.

پاور

اسلات افزونه HPE Flexible Slot Power Suplies – PSUs  کارایی بسیار بالا تا 96% (Titanium)  را فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که کارایی آن مانند  Slot PSUهای معمول است اما با کاهش 25 درصدی در سایز آن، فضای بیشتری در کیس سرور برای محاسبه و ارتباطات I/O فراهم می‌شود.

ترکیب پاورهای متفاوت در یک سرور می‌تواند باعث محدودیت یا غیرفعال شدن ویژگی‌های پاور مانند افزونگی پاور شود. برای اینکه مطمئن باشید که از تمامی ویژگی‌های پاور بهره‌مند می‌شوید، باید تمامی پاورهای یک سرور، دارای خروجی‌های یکسان و نرخ کارایی یکسان باشند.

ماژول HPE Flexible Slot Battery Backup، پاور بکاپ است که به مدت یک دقیقه، 750 وات را فراهم می‌کند و اگر به صورت موازی پیکربندی شده باشد، تا 500 وات را نیز فراهم می‌کند. برای تامین برق سرور می‌توان از پاورهای 500، 800 و 1400 وات استفاده کرد.

با استفاده از HPE Extended Ambient Operating Support – ASHRAE A3 and A4 در هزینه کولینگ کاهش چشمگیری دیده می شود که از استانداردهای بهبودیافته دمای محیط استفاده می‌کند.

کارت شبکه

بهترین سرور HPE ، سرورهای Gen8، دارای تجهیزات شبکه‌سازی FlexibleLOM بودند و اکثر مشتریان Gen8، در هر صورت کارت شبکه 4 پورتی نیز می‌خریدند بنابراین تصمیم بر آن شد که تبدیل به یک استاندارد شود و 4 پورت گیگابیت روی مادربورد قرار داده شود. حتی برای داشتن سرعت بالاتر می‌توانید سیستم خود را آپگرید کنید و پیشنهاد اچ پی برای این کار، استفاده از دو پورت 10 گیگابیتی است.

با پشتیبانی از کارت شبکه‌هایی که در  زیر ارایه شده، انعطاف‌پذیری در پهنای باند و فابریک شبکه فراهم می‌شود در نتیجه می‌توانید با تغییر و رشد نیازهای کاری خود همگام باشید:

  1. Embeded 4*1GbE
  2. HP FlexibleLOM
  3. PCIe Standup 1GbE, 10GbE, 25 GbE

آپدیت  ROM

اچ پی در پشتیبانی سرورهایش بسیار سخت گیر است و امکان دسترسی به آپدیت‌های دوره‌ای ارایه شده برای ROM BIOS Firmware، با داشتن قرارداد پشتیبانی و یا ضمانت‌نامه معتبر امکان‌پذیر است. هر چند که امکان دسترسی آزاد به آپدیت‌های Firmware های بحرانی، بدون در نظر گرفتن توافقات پشتیبانی، مقدور است.

مدیریت

  • مدیریت تعبیه شده HPE iLO  در سرورهای اچ پی، برای راه اندازی، مانیتورینگ، مدیریت و پشتیبانی از راه دور سرور استفاده می‌شود در نتیجه می‌توان محیط‌های کاری پیچیده IT را به سادگی مدیریت کرد و در پی آن، نیاز به منابع IT کاهش می‌یابد.
  • iLO دارای یک پورت گیگابیتی اختصاصی است و با استفاده از قابلیت Federation در آن می توان از یک سیستم، چندین سرور را مدیریت کرد. می‌توانید آنها را در گروه قرار دهید و وضعیت سلامت آنها را مانیتور کنید یا پاور را کنترل کرده و از قابلیت خودکار کنترل پاور (Power Capping)  استفاده نمایید. با بهره‌گیری از سیستم مدیریتی HPE iLO 4، می‌توان سرورها، استوریج‌ها و محیط‌های مجازی را حتی از راه دور مدیریت نمود.
  • HPE OneViewبرای مدیریت زیرساخت سرور HPE DL380 Gen9 استفاده می شود که سادگی مدیریت را روی سرور، استوریج و شبکه فراهم می‌کند.
  • با استفاده ازHPE Insight Online، داشبورد شخصی و آنلاین را برای مانیتورینگ سلامت زیرساخت های یکپارچه و مدیریت پشتیبانی فراهم می‌کند. با استفاده از حالت بوت UEFI برای پیکربندی آن، می‌توان از نرم‌افزار HPE iLO استفاده کرد.
  • HPE Smart Update ترکیبی از نرم‌افزارهای مدیریتی زیر است که درایورها وFirmware را آپدیت می‌کند و باعث بهبود فریم‌ور می‌شود در نتیجه امکان بروز خرابی در سیستم و زمان Downtime کاهش می‌یابد. این کار را می‌توان از طریق نرم‌افزارهای مدیریتی زیر انجام می‌دهد:
  1. Smart Update Manager (SUM)
  2. Service Pack for ProLiant (SPP)

Loading

از کجا سرور های HPE را خریداری کنم؟

شرکت بهاور فناور ویرا با بیش از 15 سال تجربه در زمینه سرور و تجهیزات سرور مفتخر است انواع سرور و تجهیزات سرور را با کمترین قیمت و بهترین گارانتی به مشتریان خود عرضه نماید.

مشاوره گرفتن از شما رایگان است؟

بله کاملا، ما همواره در تلاشیم تا راه حل های مناسب برای کسب و کارتان در زمینه خرید سرور و تجهیزات سرور را با دادن مشاوره فنی و تخصصی رایگان به شما ارائه دهیم. برای مشاوره و اطمینان از موجودی کالای درخواستی و قیمت بروز کالا لطفا با واحد فروش شرکت به شماره 41265566 و 41265577 در تماس باشید.

آیا نمیدونید کدام سرور برای شما مناسب است؟

به راحتی میتوانید با ما تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

2.1/5 - (22 امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!