معرفی ذخیره ساز Unity XT

Unity XT

معرفی ذخیره ساز Unity XT

مقدمه

دنیای IT مدام در حال گسترش و پیچیدگی است و نیاز به ذخیره سازهای هوشمند به همراه کاربری ساده، در حال رشد است. مشتریان برای رفع نیازهایشان برنامه ها و راهکارهای جدید را استفاده می کنند. آن ها به راهکارهایی نیاز دارند که قابل اعتماد و پایدارتر باشند اما مهم تر از آن باید بتوان از فضای کم استفاده چند برابری انجام داد. شرکت Dell EMC در پاسخ نیاز مشتریان خانواده ی جدید ذخیره ساز unity XT را عرضه کرده است. این سیستم های قدرتمند ذخیره سازی در مدتی کوتاه نظر بسیاری از سازمان ها را جلب کرده اند.

Dell EMC Unity XT، مجموعه ای برای ارائه یک آرایه ذخیره سازی بدون رقیب در نقاط قیمتی متوسط است. بعضی از سیستم عامل های میانبر، به ویژه آن هایی که دارای معماری فعال و غیرفعال هستند، با پردازش داده ها، کاهش داده ها و سرویس های داده مانند تکرار در یک زمان، بدون تاثیر بر عملکرد نرم افزار مبارزه می کنند. دیگران شما را مجبور می سازد تا راحتی ها را مانند قابلیت های فایل زیر پارامتری که ارزش کسب و کار شما را محدود می کند محدود کند Dell EMC Unity XT این معادلات از بین برده است.

در مقایسه با نسل قبلی، عملکرد ذخیره ساز unity XT ۷۵ برابر سریع تر شده و علاوه بر این تا ۶۷٪ سریع تر از نزدیک ترین رقبای خود است. این بهبود عملکرد به معنی عملیات سریع تر است، و به شما این امکان را می دهد تا سطح خدمات ارائه شده را به مشتریان خود افزایش دهید.

بهینه سازی ذخیره ساز unity XT

معرفی ذخیره ساز Unity از سوی Dell EMC جهش بزرگی از نظر تکنولوژی در بازار ذخیره سازهای Midrange محسوب می‌شد. و این شرکت با معرفی ذخیره ساز Unity ایراداتی که به ذخیره ساز های سری VNX وارد بود را مرتفع نمود. مزایای سری Unity موجب محبوبیت این رده از ذخیره ساز ها گردید اما یکی از ایرادهای این رده عدم پشتیبانی از تعداد دیسک بیشتر نسبت به رده VNX بود. لازم به ذکر است رده Unity در لایه پردازش امکانات بروز تری نسبت به رده های پیشین در اختیار داشت همین امر موجب افزایش بهره وری و کیفیت این محصول نسبت به رده های قبلی بود.

خوشبختانه شرکت EMC Dell با معرفی ذخیره ساز Unity XT بار دیگر محصول قبلی را به لحاظ ذخیره سازی و پردازشی مورد بازنگری قرار داده و این محصول را با ظرفیت ذخیره سازی بیشتر و سخت افزار قوی تر در لایه پردازشی معرفی نموده است. ذخیره ساز Unity XT تمامی ویژگی های مثبت محصول Unity را حفظ کرده و با بهبود لایه پردازشی باعث افزایش میزان IOPS این تجهیز ذخیره سازی گردیده است.

ذخیره ساز unity XT قابلیت های کاهش داده خود را بهبود داده است. و در حال حاضر شما را قادر به تحقق تا نرخ ۵:۱ کاهش داده است. در حالی که این میزان کاهش داده ها چشم گیر است. بهره وری سیستم به همان اندازه مهم است و Dell EMC Unity XT می تواند ۸۵ درصد از ظرفیت سیستم خود را (از ظرفیت خام و قابل استفاده) استفاده کند. با ترکیب تضمین کاهش داده های نوشته شده و میزان استفاده از سیستم، Dell EMC Unity XT در حال حاضر ۲۹٪ کارآمد تر شده است.

مدل های ذخیره ساز Unity XT

این تجهیز در دو نوع All-Flash  و Hybrid ارایه گردیده است. از جمله نکات قابل توجه در این محصول افزایش محسوس تعداد دیسک و استفاده Core های بیشتر در CPU می‌باشد، همچنین System Memory به طرز قابل ملاحظه ای افزایش یافته که این افزایش حدودا دو برابر رده پیشین است. از دیگر نکات قابل توجه در ذخیره ساز Unity XT  پشتیبانی از دیسک های 12 ترابایت NLSAS می باشد که در رده قبلی فقط تا دیسک 6 ترابایتی NLSAS را پشتیبانی می نمود.

در ذخیره ساز Unity XT فضای FAST Cache تغییر محسوسی نداشته است اما این رده به دلیل پشتیبانی از ماژول هایSAS ، امکان ارایه Throughput بیشتری نسبت به رده Unity  را دارا می باشد. در رده Unity فقط در ذخیره سازهای Unity 500 و Unity 600 امکان استفاده از ماژول SAS فراهم بود اما در Unity XT فقط Unity XT 480 از این ماژول پشتیبانی نمی‌کند و سایر تجهیزات این رده از این ماژول پشتیبانی می‌کنند.

ذخیره ساز Unity XT تمام فلش

کاهش هزینه و ساده سازی عملیات با تمام فلش، ذخیره سازی یکپارچه با ارائه بالاترین سرعت، کارایی و پشتیبانی از فضای ابری چندگانه را مهیا ساخته

  • تا دوبرابر عملکرد سریع تر و بهتر
  • تا ۵:۱ کاهش داده درونی
  • بسترهای های ۲NVMe  آماده
  • نصب/تنظیم در ۲۵ دقیقه
  • مدل ۳۸۰F، ۴۸۰F، ۶۸۰F، ۸۸۰F

ذخیره ساز Unity XT هیبرید

ترکیب مطلوب عملکرد و بهره وری با بسترهای ذخیره سازی فلش hybrid که سادگی و کارآیی را فراهم می کنند و برای فضاهای ابری چندگانه ساخته شده اند.

  • مقیاس تا ۱۶ PB ظرفیت خام
  • کاهش اطلاعات درونی برای تمام فضاهای فلش
  • بسترهای های آماده سازی NVMe
  • نصب/تنظیم در ۲۵ دقیقه
  • مدل۳۸۰، ۴۸۰، ۶۸۰، ۸۸۰

Unity XT

مزیت های ذخیره ساز​ Unity XT

افزایش Performance

تمامی مدل های مختلف پلتفرم EMC Unity XT در عملیات IO با ۱۰۰% Read و ۷۰:۳۰ R/W دارای کارایی (Performance) حدود دو برابر نسبت به رقیبان هستند. این ذخیره سازهای جدید EMC به منظور افزایش Performance تکنولوژی‌های linear multicore scaling، inline data reduction، zero impact drive firmware-based garbage collection را به بهترین شکل در محیط های اجرایی پیاده سازی می کنند. همچنین با استفاده از آخرین سری پردازنده های dual socket شرکت اینتل و بهره گیری از حافظه های Memory بیشتر و NVMe Ready موجب افزایش توان لازم برای اجرای برنامه ها و عملیات Inline Data Reduction شده است.

بهینه سازی راندمان در ذخیره ساز Unity XT

پلت فرم Unity XT به طور قابل ملاحظه ای موجب کاهش سربار سیستم می گردد و ۸۵% بهره وری سیستم را افزایش می دهد. همچنین فضای قابل استفاده بیشتری دارد. در تست هایی که انجام گرفته Unity XT حداقل ۳۱% از اصلی ترین رقیبان راندمان بالاتری داشته است. و همچنین ۳ برابر خطر مواجه با شراط بحرانی DRR (Disaster Risk Reduction) را کاهش داده است.

راندمان یک سیستم ذخیره ساز در واقع توان آن ذخیره و مدیریت داده ها می باشد. به طور میانگین راندمان سیستم های ذخیره ساز بین ۴۰% تا ۷۰% می باشد که البته با استفاده از تکنولوژی های مدرن این درصد افزایش یافته است. از جمله تکنولوژی‌هایی که موجب افزای راندمان یک سیستم ذخیره ساز می شود فشرده سازی و Deduplication هستند که می توانند راندمان را به چند هزار درصد نیز برساند. هرچه راندما یک سیستم بالاتر رود ارزش خرید سیستم بالاتر است بنابر این یکی از اصلی ترین فاکتورهای خرید مقایسه راندمان محصولات است.

Dual-Active Architecture

ذخیره ساز Unity XT برای انجام عملیات I/O و سایر عملیات بر روی داده ها هر دو (Storage Processor (SP اصلی و بک آپ را به شیوه ی active/active به کار می گیرد. به این ترتیب Unity XT با به کارگیری تمام امکانات سخت افزاری عملکرد و هزینه ها را بهینه می کند.

Truly Unified Offering

تجهیزات یکپارچه ذخیره ساز Unity XT با کمک رابط گرافیگی ساده خود (Unisphere) قابلیت پیکربندی تمام نیاز های شرکت به host LUNs، NAS، Storage provisioning (SAN)، Consistency Groups، File Systems و Virtual Volumes را به صورت یکپارچه فراهم می آورد.

Optional I/O Modules

در پلتفرم Unty XT امکان استفاده از انواع اتصالات گوناگون فیبرنوری و اترنت وجود دارد. همچنین می توان ماژول های NAS و ISCSI را به طورهمزمان بر روی ذخیره ساز Unity XT فعال کرد. برای اطلاع از تمام ماژول های قابل پشتیبانی در Unity XT می توان به spec sheet شرکت EMC مراجعه کرد.

Inline Data Reduction

فناوری های کاهش داده در سازمانهایی که مدیران قصد بیشترین استفاده از فضایی کمتر را دارند نقش اساسی را بازی می کنند. ذخیره ساز Unity XT با کمک Dedup و Compression فضای فیزیکی برای ذخیره دیتاست ها را کاهش داده است و موجب کاهش هزینه کلی سیستم های ذخیره ساز می شود. در صورت فعال کردن قابلیت data reduction این فناوری به طور هوشمند توسط سیستم کنترل می شود.

Native Data Protection

Security & Availability داده ها جز نگرانی های اساسی بیشتر سازمان ها می باشد. شرکت EMC راهکارهای گوناگونی برای پاسخ به این نیاز مشتریان ارائه کرده است. راهکار استفاده از Snapshots های یکپارچه امکان ایجاد نسخه های کپی point-in-time را ایجاد می کند. که می توانند برای Backup و Restoration استفاده شود. می توان از تکنولوژی Asynchronous Replication برای عملیات Replication در یک سیستم یا بین دو سیستم استفاده کرد. و همچنین در محیط هایی که از Fiber Channel استفاده می شود و بسیار به هم تنیده هستند در حد zero-data loss می توان از Synchronous Block Replication نیز استفاده کرد. استفاده از رمزگذاری داده ها با شیوه Rest Encryption نیز موجب حفاظت از امنیت داده ها از سرقت آنلاین یا فیزیکی خواهد شد.

Expanded File System

ذخیره ساز Unity XT دارای معماری فایل سیستم ۶۴ bit است و قابلیت ایجاد فایل سیستم هایی با فضای یکپارچه 256TB را دارد. که به یکپارچگی بیشتر فایل ها و ذخیره میلیون ها داده و subdirectory در یک دایرکتوری کمک می کند.

مشخصات و لیست ماژول ها

مشخصات این رده از ذخیره ساز ها به شرح جدول زیر می‌باشد:

Unity-XT

در جدول زیر لیست ماژول هایی را مشاهده می کنید که توسط این رده پشتیبانی می شوند

Unity XT Modules

برای راهنمایی بیشتر و همچنین اطلاع از قیمت و خرید ذخیره ساز Unity XT با کارشناسان فروش ما در شرکت بهاور فناوری ویرا تماس بگیرید.

Loading

Rate this post

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!